مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 09:052019-10-30اقتصادي

کشت کلزا در 100 هکتار از اراضی شالیکاری صومعه سرا


مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه بذرپاشی کلزا از چند روز آینده در اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا آغاز می شود، گفت: نیمه دوم امسال در یکصد هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان کلزا کشت می شود.

- احمد پادیاب در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بذرپاشی کلزا از چند روز آینده در اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا آغاز می شود، اظهار کرد: از مهمترین دلایل کشت کلزا در شالیزارها بلااستفاده ماندن آن در نیمه دوم سال است.

وی جلوگیری از واردات روغن و کمک به اقتصاد روستاییان را از دیگر عوامل کشت کلزا در اراضی شالیکاری دانست و افزود: دولت کشت کلزا را به وزارت جهاد کشاورزی مکلف کرده است.

پادیاب، بیمه کشاورزان و خرید تضمینی محصول کلزا پس از پایان برداشت آن از سوی دولت را از مهم ترین مزایای این کشت برشمرد و اضافه کرد: در یکصد هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان کلزا کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه در راستای توسعه اراضی شالیکاری در این شهرستان پروژه های خوبی اجرا کرده ایم، گفت: تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، تجهیز، مکانیزاسیون و مدرن سازی کارخانجات شالیکوبی و ایجاد بانک نشاء و زنجیرهای به هم پیوسته توسعه شالیکاری در این راستاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت کلزا در 100 هکتار از اراضی شالیکاری صومعه سرا

کشت کلزا در 100 هکتار از اراضی شالیکاری صومعه سرا